Disgraced cyclist Lance Armstrong has reached an agreement with the Sunday Times after it had sued the drugs-tainted American for around £1m. 

"It is the final episode in a long legal battle between this newspaper and the fallen icon, " the paper said.

The newspaper was forced to pay Armstrong £300,000 in 2006 to settle a legal case.

It had questioned his Tour de France victories in an article published two years earlier.

However, after the 41-year-old was stripped of his record 7 Tour wins and handed a life ban last year for drugs cheating, the newspaper demanded a return of the payout plus interest, as well as its legal costs. 

After years of denials, Armstrong admitted to Oprah Winfrey earlier this year that he used performance-enhancing drugs to cheat his way to the Tour de France wins.